Vill du komma igång med din träning eller ta din träning till nästa nivå?

Boka en tid med våra rådgivare för en personlig hälsoplan. Tillsammans går ni igenom dina förutsättningar och sätter mål för din träning.

Boka en personlig hälsoplan

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Skickarensa

Vårt träningsutbud

Vill du träna styrka eller kondition? Med instruktör eller i grupp? 

Vi har ett stort utbud med något som passar alla!

Gruppträning

Vi erbjuder många olika pass att välja mellan, allt från enklare klasser till mer avancerade. Längre ned på sidan hittar du våra klassbeskrivningar.

Styrketräning

Vi har de senaste maskinerna och en stor yta med fria vikter.

Kondition

I vår konditionspark finns löpband, cyklar, roddmaskiner, crosstrainers och andra maskiner för högintensitetsträning

Rehabträning

Rehabträning behövs ofta efter en skada, operation eller liknande. Vi skapar ett individuellt träningsprogram med övningar anpassade efter din förmåga och vad din kropp klarar av.

Personlig tränare

Det finns många bra anledningar till en personlig tränare, du kan få motivation och bli inspirerad  till en roligare och effektivare träning, en annan orsak kan vara att du vill lära dig mer om träning.

Och mycket mer, som tex:

  • Konstgräsyta
  • Funktionell träning
  • Virtuell spinning
  • Högintensiv träning
  • Easyline
  • SKILLROW
  • Pegboard

Våra gruppträningsklasser

BODYPUMP®

En förkoreograferad styrketräningsklass där du använder skivstång, fria vikter samt den egna kroppen som redskap. Klassen utförs i koreografi till musik och varje muskelgrupp har en egen låt. Du utför många repetitioner per muskelgrupp och behöver därför ha lägre vikter än om du tränar styrketräning i gymmet. BODYPUMP® ger dig träning för hela kroppen samt härlig träningsenergi!

Tid: 55 min

CORE 

En kortare och effektiv styrketräningsklass med fokus på kroppens ”kärna” det vill säga bålmuskulaturen. Detta inkluderar mage, rygg, höft, säte samt skuldra. Klassen inleds med rörlighetsträning och instruktören lägger själv upp klassen efter deltagarnas behov. Klassen innehåller även stabilitets och balansövningar. Core passar bra att kombinera med exempelvis egen träning eller andra kringliggande klasser.

Tid: 30 min

PILATES

Pilates är en träningsform som syftar till att bibehålla samt vid behov förbättra hållning och kroppskontroll. Genom att synkronisera andning med styrke- och rörlighetsövningar uppnås ökad kroppsmedvetenhet. Klassen utförs med den egna kroppen som träningsredskap och fokus ligger på att träna både djup och mer ytlig muskulatur med fokus på mage, rygg, höft, säte samt skuldra. Klassen utförs i ett lugnt tempo på matta. En bra klass för dig som vill komma igång med träning och är i behov av att stärka hållningsmuskulaturen.

Tid: 55 min

HIIT 

En tuff klass baserad på högintensiv intervall träning. Klassen hålls ute i gymmet på andra våningen i vår HIIT yta. I mindre grupper coachas du av Medfits duktiga tränare som hjälper dig att träna optimalt. Fokus ligger på konditionsbaserade övningar med hjälp av den senaste utrustningen så som SKILL MILLS. Du kommer också få utföra övningar med exempelvis kettlebells, TRX, hoppboxar, släde och mycket annat. Din coach utmanar dig med olika pass i intervallformat. HIIT är klassen där du får maximal träning på kort tid.

Tid: 45 min

STYRKA

Under denna klass tränas hela kroppen med olika styrketräningsövningar. Du använder redskap som skivstång, hantlar och gummiband. Instruktören bygger själv upp programmet och visar olika svårighetsgrad på övningarna. Även pulshöjande moment kan ingå samt balans och stabilitetsövningar. En bra klass att börja med för dig som vill komma igång med styrketräning i grupp.

 Tid: 55 min

RÖRLIGHET 

Denna klass passar dig som på ett enkelt sätt vill förbättra samt bibehålla din rörlighet. Instruktören guidar dig genom både dynamiska rörlighetsövningar samt stretcher av olika muskler. Ibland används redskap som stänger, band och klossar för att hjälpa dig med ett korrekt rörelseuttag. Du får med dig kunskap och inspiration till din egna träning. Denna klass passar alla. Särskilt dig som är av det stelare slaget.

Tid: 30 min

YOGA SLOW 

Detta innefattar Medfits lugnare yogaklasser såsom Medicinskyoga, Yinyoga och Restorativeyoga. Syftet med dessa klasser är att få redskap för återhämtning. Klasserna har meditativt fokus och med hjälp av långsamma rörelser, andningsteknik, vila och stillhet ges möjlighet till avslappning och ökad närvaro. Kanske är det just detta du ibland behöver som allra mest?

Tid: 55 min

YOGA FLOW

Detta är samlingsnamnet för Medfits mer fysiska yoga- klasser. Fokus ligger på att andning och rörelser sätts samman i ett flöde. Yogaläraren lägger själv upp sitt program och du som deltagare kommer få bekanta dig med olika former så som Ashtangayoga, Hathayoga, Viryayoga m.m. Yoga hjälper dig till ökad rörlighet, styrka, balans, närvaro och kroppsmedvetenhet.

Tid: 55 min eller 75 min

EASY LINE

Enkel och effektiv cirkelträning i Easy Line maskiner som är enkla att manövrera. En tränare hjälper dig att utföra övningarna korrekt för säker träning. En klass som passar extra bra för dig som behöver anpassad träning eller kanske är helt ny med styrketräning. Under klassen sker även pulshöjande moment men alla tränar såklart efter egen förmåga.

Tid: 45 min

ZUMBA® 

Detta är klassen för dig som älskar att dansa! Zumba är en förkoreograferd dansklass med latinamerikanska influenser. Varje låt har sin egen koreografi. Kom och dansa loss, svettas och ha kul! Konditionsträningen och koordinationsträningen får du på köpet!

Tid: 55 min